Dersin Adı | Mimarlığa Giriş II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARCH 102 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Ders mimarlığa, onun içeriğine, bileşenlerine, temel kaygılarına, çevresiyle (hem doğal hem yapılı) olan ilişkisine ve mimarlığı ve yapılı çevreyi bir bütün olarak nasıl deneyimlediğimize giriş yapmayı amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders mimarlık disiplini ve mimarinin bağlamsal oluşumunun tanıtımı niteliğindedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders Tanıtımıi | Ödv. 1. Sayfa Tasarımı |
2 | Mimarlık vs Bina | Ödv. 2. Yatay ve Dikey Çizgiler |
3 | Tasarım araştırması | Ödv. 3. Örnek Değerlendirmeleri |
4 | Konsept | Ödv. 4. Diyagram yapma |
5 | İşlev | Ödv. 5. Çizgi ve Şekil |
6 | Strüktür | Ödv. 6. Bina Sistemleri |
7 | ARAZİ GEZİSİ | Ödv. 7. Skeç çizme I |
8 | Algı | Ödv. 8. Ton ve Doku |
9 | Fenomenoloji | Ödv. 9. Mekan ve Derinlik |
10 | Çevre | Ödv. 10. Bağlam |
11 | Dil ve Değer | Ödv. 11. Spekülatif Çizim |
12 | ARAZİ GEZİSİ | Ödv. 12. Skeç çizme II |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Öğrenci Sunumları | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı | Dönem Ödevi Teslimi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | - Kevin Lynch, The Image of the City MIT Press, Boston, MA, USA, 1960. ISBN-13: 978-0262620017 - Kenneth Frampton, Modern Architecture: A Critical History, Oxford, UK: Oxford University Press, 1980. ISBN-13-9780195201796 - Hazel Conway and Rowan Roenisch, Understanding Architecture: An Introduction to Architecture and Architectural History, London: Taylor & Francis, 1994. ISBN-13: 978-0415320597 - Leland M. Roth, Understanding Architecture Elements, History, Meaning, Boulder, USA: Westview Press, 2007. ISBN-13-9780-8133-9045-1 - Colin Davies, Thinking About Architecture: An Introduction to Architectural Theory, London, UK: Laurence King Publishing, 2011. ISBN-978-1-85669-755-2 - Richard Weston, 100 Ideas That Changed Architecture, London, UK: Laurence King Publishing, 2011. ISBN 978-1-85669-732-3 - Mark Karlen, Rob Fleming, Space Planning Basics, Wiley and Sons, 2016 ISBN-13: 978-1118882009
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 35 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 50 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 15 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 85 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 15 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 60 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 18 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir. | X | ||||
2 | Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır. | X | ||||
3 | Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar. | X | ||||
4 | Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
5 | Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir. | X | ||||
6 | Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir. | X | ||||
7 | Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular. | X | ||||
8 | Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar. | X | ||||
9 | Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir. | X | ||||
10 | Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest